کتابخانه بقیه الله(عج) میانشهر

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

پاکیزگی در اسلام

معرفی یک کتاب از کتاب های کتابخانه بقیه الله (عج) میانشهر


بنام خدای مهربان ! آفریننده زیباییها وپاکیها وسلام به شما دوستان همراه ویاوران کتاب

شما دوستان خوب  وصمیمی وکتابخوان! در خدمت شا خوبان هستیم با معرفی یار مهربان دیگه

یاران همراه! نام کتاب امروز پاکیزگی و بهداشت در اسلام است که آقای دکتر سید مهدی صانعی آن را در یک پیشگفتار و نه فصل تدوین کرده است این کتاب به همت مؤسسه بوستان کتاب قم وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی قم در400 صفحه به چاپ رسیده است و چاپ اول آن در سال 1385 به انجام رسیده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۵۱
کتابخانه بقیه الله میانشهر

با سمه تعالی

به اطلاع می رساند کتابخانه بقیه اله میانشهر در نظر داردمحفل انجمن ادبی(انجمن شعر) را در کتابخانه بقیه اله میانشهر تاسیس کند.لذا از همه برادران و خواهران که در این زمینه فعالیتی داشته اند دعوت می شود جهت نام نویسی در انجمن شعر به کتابخانه بقیه اله مراجعه کنند.

                                                                                                                                                           با تشکر

                                                                                                                                                 اندرز-مسول کتابخانه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۰۱
کتابخانه بقیه الله میانشهر

گاهی دیده می‌شود کسی که می‌خواهد به سفری برود، دوستان و اطرافیان به بدرقه او رفته و هر کسی به نحوی ابراز محبت و ارادت می‌کند. یکی، توشه راهی می‌آورد، آن دیگری پولی می‌دهد، آن یکی وسیله‌ای می‌آورد و آن دیگری از تفرجگاه‌های مسیر می‌گوید.

خلاصه هر کسی به شکلی مسافرش را تکریم و احترام می‌کند. اما در این بین، یهترین هدیه را کسی به داده که بیشترین استفاده و کاربرد را برای مسافر داشته باشد. با ارزش‌ترین هدیه، گوشزد کردن عیب و نقص ماشینی است که می خواهند با آن به مسافرت بروند. چرا که اگر با وسیله معیوب به سفر روند، اگر خدا به آنها رحم کند و جان سالم به در برند، تمام لذت‌هایی که دنبالش بودند را از دست داده و تمام شیرینی‌های سفرشان همانند زهر تلخ می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۵۳
کتابخانه بقیه الله میانشهر

امروز کتابخوانى و علم ‏آموزى، نه تنها یک وظیفه‏ ى ملى، که یک واجب دینى است.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای( مدظله العالی)


تشریف فرمایی و بازدید  حضرت آیت الله العضمی دکتر بهشتی از کتابخانه بقیة الله (عج) میانشهر در ماه مبارک رمضان و همچنین اهدا چندین جلد کتاب در راستای حمایت و گسترش فرهنک کتاب و کتابخوانی و نشر علوم اسلامی.... 

   

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۰۰
کتابخانه بقیه الله میانشهر

عیب جویی


«...وَ لا تَلْمِزُوا أَنْفُسَکمْ؛ به یکدیگر طعن مزنید و عیب جویی ننمایید». یکی از پایه های تکامل روحی این است که هر فردی، وضع روحی خود را از نظر عیوب و نقایص اخلاقی، مورد بررسی قرار دهد و چهره باطنی خود را از نزدیک، در آیینه «خودشناسی» مشاهده کند، تا ریشه رذایلی را که در روح و روان او پدید آمده است، قطع نماید.

 مسأله «خودشناسی» از نظر دانشمندان به قدری اهمیت دارد که می گویند: کسی که می خواهد زنجیرهای ناپاکیها را از هم بگسلد و از آثار منفی عیوب روانی نجات یابد، نه تنها در فصول خاصی از عمر باید به این موضوع بیندیشد، بلکه همه روزه به هنگامی که غوغای زندگی به سکوت و خاموشی می گراید، نتیجه و علل اعمال روز گذشته خود را روی کاغذ بیاورد و با بی طرفی کامل آنها را مورد بررسی قرار دهد و آنچه را ناشایست یافت، تصمیم بر ترک آنها بگیرد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۶
کتابخانه بقیه الله میانشهر

هدف تربیت از دیدگاه اسلام

 

هدف تربیت از دیدگاه اسلام، انسان بار آوردن و انسان نگاه داشتن همه افراد آدمی است. کلمه اسلام از ریشه عربی سلم به معنای صلح و دوستی و آرامش گرفته شده است و در قرآن کریم به معنای تسلیم و رضا در برابر حق و پیشگاه خداوندی است و نیز رعایت اصول سلم و صلح و صفا در ارتباط میان مردم را در بر دارد و شخصی که اسلام را پذیرفته باشد معمولا مسلمان نامیده می شود یعنی کسی است که: خداوند را خالق کل هستی می داند. رضایت خداوند را بالاترین رضایت ها تلقی می کند. اطاعت از دستورهای او را بر خود واجب می داند و نافرمانی از او را گناه می شمارد. به پیامبران الهی اعتقاد دارد و اطاعت از ایشان را اطاعت از خداوند می داند. به معاد یا روز قیامت اعتقاد دارد که روز حسابرسی مسلمانان در طول زندگی شان است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۵
کتابخانه بقیه الله میانشهر

مطالعه

«بخوان به نام پرور‌دگارت که جهان را آفرید. همان خدایی که انسان را از خون بسته به وجود آورد. بخوان که پروردگارت از همه بزرگوارتر است. همان پروردگاری که به وسیله قلم تعلیم داد.»

 

بدین ترتیب نقطه‌ی آغاز رسالت و دعوت اسلامی بر مبنای خواندن و مطالعه شکل گرفت و اعجاز اسلام، قرآن و راه رسیدن به آن مطالعه و تدبر در آن بود.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۵۵
کتابخانه بقیه الله میانشهر