کتابخانه بقیه الله(عج) میانشهر

جشنواره استانی عکس با موضوع کتاب

دوشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۰۶:۳۱ ب.ظ

ه ‌مناسب دهه پر فروغ فجر؛

نخستین جشنواره استانی عکس با موضوع «کتاب، توسعه، فرهنگ» در فارس برگزار می‌شودمدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از برگزاری جشنواره استانی عکس با موضوع «کتاب، توسعه، فرهنگ» با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، دکتر سعیده ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: به منظور استفاده از ظرفیت‌های هنر عکاسی در ترویج فرهنگ مطالعه، نخستین جشنواره استانی عکس درباره کتاب و کتاب‌خوانی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش پیش‌بینی شده است، افزود: جشنواره استانی عکس در سه بخش «عکس حرفه‌ای»، «عکس خبری» و «خود عکس» (عکس سلفی) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در هر یک از بخش‌ها شرکت کنند.

ابراهیمی همچنین بیان کرد: به آثار برتر در هر سه بخش جوایزی تعلق خواهد گرفت؛ به طوری‌که در بخش‌های حرفه‌ای و خبری نفرات اول: سه میلیون ریال، نفرات دوم: دو میلیون و پانصد هزار ریال و نفرات سوم دو میلیون ریال دریافت خواهد کرد. همچنین در بخش سلفی نیز نفر اول دو میلیون ریال، نفر دوم یک‌میلیون و پانصد هزار ریال و نفر سوم یک میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به اینکه شرکت در این جشنواره برای همه آزاد است، بیان کرد: تعداد آثار ارسالی نامحدود است و هنرمندان گرامی باید به همراه آثار خود، مشخصات شناسنامه‌ای، شماره تماس و نشانی پستی خود را ارسال نمایند.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه آثار باید با کیفیتی که برای چاپ و استفاده در نمایشگاه مناسب است، ارسال شود،  یادآور شد: این جشنواره از 12بهمن ماه آغاز می‌شود و علاقه‌مندان تا 30 بهمن ماه برای ارسال آثار خود فرصت خواهند داشت؛ همچنین نتایج این جشنواره همزمان با برگزاری نمایشگاهی به همین منظور معرفی خواهد شد. 

وی همچنین به راه‌های ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره اشاره کرد و گفت: هنرمندان می‌توانند آثار خود را  به رایانامه دبیرخانه به نشانی farhangeketab95@gmail.com ارسال نمایند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در ادامه با اشاره به هدف برگزاری این جشنواره بیان کرد: این جشنواره با هدف دستیابی به روش‌های نوین و خلاقانه در تبیین اهمیت مطالعه در جامعه، آشنا کردن مردم با فرهنگ کتاب و کتابخوانی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از هنر عکاسی و کتاب و کتابخانه برگزار شده است.

ابراهیمی همچنین گفت: عکاسی هنری است که به خوبی توانسته است جای خود را در میان تمامی سطوح مردم باز کند و به همین منظور به نظر می‌رسد، تلفیق هنر عکاسی با مقوله پر اهمیت کتاب و کتابخوانی، ترکیبی بسیار مناسب است؛ زیرا ظرافت‌ها و قابلیت‌های هنر عکاسی می‌تواند به زیبایی فرهنگ مطالعه را در جامعه نهادینه‌تر کند.

گفتنی است علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس به نشانی (www.farspl.ir) مراجعه کنند یا با شماره دبیرخانه این جشنواره  32349174 071 تماس حاصل فرمایند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۲۵
کتابخانه بقیه الله میانشهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی